Instituirea unor comisii la nivel de întreprindere


imagesCadrul general de stabilire a cerinţelor minime ale dreptului la informare şi consultare a angajaţilor a fost stabilit prin Legea nr. 467/2006, publicată în Monitorul Oficial nr. 1006 din 18 decembrie 2006. Un proiect ce vizează modificarea acesteia, a fost supus dezbaterii în cadrul Comisiei de Dialog Social a  Ministerului Muncii.

Proiectul de act normativ prevede, desemnarea unui comitet sau a unei comisii de reprezentanţi care să fie implicaţi în mod activ în conducerea companiilor care au cel puţin 20 de angajaţi. Acest comitet va putea alege, numi, recomanda sau respinge desemnarea anumitor candidaţi la conducerea firmei, va transmite deciziile de management cu privire la planurile de restructurare, de angajare sau de investiţii către angajaţi, iar costurile desfăşurării activităţii lui vor fi suportate de companie.

Potrivit preşedintelui Blocului Naţional Sindical, Dumitru Costin, iniţiativa proiectului de hotărâre aparţine Ministerului Muncii şi reprezintă o aliniere la normele europene.