Dezbatare privind Planul integrat de acțiune pentru gestionarea unei situații de criză în domeniul imigrației


cc
La 20 ianuarie 2016, Ministerul Afacerilor Interne a lansat în dezbatere publică proiectul de Ordin pentru aprobarea Planului integrat de acțiune pentru gestionarea unei situații de criză în domeniul imigrației.

Planul integrat de acțiune cuprinde cinci linii de acțiune:
1. acțiuni cu caracter general – informarea instituțiilor implicate în gestionarea unei situații de criză, creșterea schimbului de informații de interes între instituțiile cu atribuții în domeniul ordinii publice și securității naționale și avertizarea timpurie a acestora, asigurarea suportului din punct de vedere analitic, precum și informarea opiniei publice cu privire la măsurile adoptate la nivel național/ local pentru gestionarea situației de criză;
2. acţiuni cu caracter financiar și logistic – suplimentarea bugetelor instituțiilor implicate, identificarea de locații pentru înființarea de centre integrate și asigurarea condițiilor de cazare temporară pentru străini și a condițiilor necesare desfășurării activităților de către autoritățile competente;
3. acţiuni cu caracter juridic – modificarea și actualizarea documentelor de cooperare multilaterală existente sau încheierea de noi astfel de documente;
4. acţiuni cu caracter operativ – controlul persoanelor care pătrund pe teritoriul României prin punctele de trecere a frontierei, stabilirea stării de sănătate și a regimului juridic al străinilor, acordarea accesului la procedura de azil în România, dispunerea măsurilor legale pentru persoanele care nu se află în nevoie de protecție internațională și asigurarea ordinii și siguranței publice în interiorul centrelor integrate;
5. acțiuni pe linie de resurse umane – asigurarea resurselor umane necesare prin dislocarea de personal în zona sau zonele afectate de criză și constituirea echipelor operative și stabilirea sarcinilor corespunzătoare.