E necesar un nou registru pentru înregistrarea funcţionarilor cu statut special?


images (83)

Începând de anul acesta, instituţiile şi autorităţile publice au obligaţia de a înregistra în Revisal funcţionarii publici şi funcţionarii publici cu statut special.

La data de 9 iunie 2016, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.20/2016 pentru modificarea şi completarea OUG nr. 57 din 2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, a fost publicată în Monitorul Oficial.

Astfel, Legea nr. 284 din 2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice , a fost completată prin introducerea unui nou articol, respectiv articolul 7¹, prin care se stabileşte obligaţia de înregistrare a angajaţilor ce deţin statutul de funcţionari publici, în Revisal.

În urma introducerii acestei modificări legislative, unele instituţii au avut neclarităţi cu privire la înregistrarea personalului cu statut de funcţionari publici în Revisal. Astfel, este necesară înfiinţarea unui nou Registru pentru înregistrarea acestora, sau Registrul existent va fi completat cu datele aferente acestora?

Prin interpretarea dispoziţiilor alin.(1) al art. 7¹ din Legea 284/2010, cu completările aduse prin OUG 20/2016, fiecare instituţie şi autoritate publică are obligaţia de a înfiinţa registrul general de evidenţă prevăzut la art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, pentru personalul care este plătit din fonduri publice potrivit dispoziţiilor prezentei legi.

Astfel, textul de lege face trimitere la registru unic de evidenţă al salariaţilor. Prin urmare, dacă în cadrul instituţiei există deja un astfel de registru, pentru personalul contractual, acesta trebuie doar completat cu întreg personalul plătit din fonduri publice. Fiecare instituţie publică are obligaţia de a înfiinţa un singur registru de evidenţă a salariaţilor.