Noi reglementări cu privire la copiii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate


copiiPotrivit unei Hotărâri aprobate de Guvern se completează procedura de monitorizare a modului de creştere şi îngrijire a copiilor cu cel puţin un părinte plecat la muncă în străinătate, serviciile de care aceşti copii pot beneficia, precum şi modul de lucru al autorităţilor publice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale şi protecţiei copilului.

Astfel, modificările vizează sprijinirea şi eficientizarea procesului de identificare a tuturor copiilor cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, precum şi a celor care au revenit în ţară după o experienţă de migraţie de cel puţin 12 luni.

De asemenea, actul normativ mai arată că în ultimul trimestru al fiecărui an serviciul public de asistenţă socială va solicita unităţilor şcolare aflate pe raza lor administrativ-teritorială, informaţii cu privire la copiii cu un singur părinte plecat în străinătate, cu ambii părinţi plecaţi în străinătate, cu părintele unic susţinător plecat în străinătate şi a celor reveniţi în ţară după ce au fost plecaţi cel puţin 12 luni, şcolile fiind obligate să trimită serviciului public de asistenţă socială listele nominale cu toţi copiii aflaţi în aceste situaţii, în cel mult 15 zile de la solicitare.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, în cazul în care vor exista suspiciuni de afectare a stării emoţionale a copilului, reprezentantul serviciului public de asistenţă socială va solicita sprijinul unui psiholog sau al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului.