O nouă lovitură pentru marii producători din industria alimentară care, motivând prin gustul diferit al consumatorului, vând sub același brand și în aceleași ambalaje produse cu conținut diferit. Europarlamentarii au decis că un produs vândut sub același nume și ambalaj trebuie să aibă aceeași compoziție în toate statele UE.

“Un produs vândut sub acelaşi nume şi acelaşi ambalaj trebuie să aibă aceeaşi compoziţie”, au decis astăzi eurodeputații care au votat, cu 464 de voturi pentru și 69 împotrivă, o recomandare inclusă într-o rezoluţie non-legislativă. Mai exact, deputaţii susţin că, dacă o companie vinde un produs în mai multe state din UE, dar cu compoziţie care diferă de la un stat la altul, acest produs nu poate fi prezentat pe piaţă cu etichetă identică, pentru că aceasta ar induce în eroare consumatorul.

Noua propunere legislativă care va modifica Directiva privind practicile comerciale neloiale este aşteptată să fie supusă votului în Comisia pentru piaţa internă şi protecţia consumatorilor, în noiembrie. Practic, europarlamentarii doresc introducerea unui amendament care să introducă un nou punct pe “lista neagră” a directivei referitoare la practicile comerciale neloiale care să menţioneze explicit diferenţa de calitate a produselor etichetate identic.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Comments are closed.