Cumpărătorii online se confruntă cu informaţii neclare cu privire la preţuri şi reduceri


În urma verificării unor site-uri destinate consumatorilor din UE reiese că mulţi consumatori se confruntă cu informaţii neclare cu privire la preţuri şi la reduceri atunci când fac cumpărături online. Comisia Europeană şi autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor au publicat rezultatele unei verificări efectuate la nivelul UE a 560 de site-uri de comerţ electronic care oferă o gamă largă de bunuri, servicii şi conţinut digital, de la îmbrăcăminte sau încălţăminte la programe informatice sau bilete la spectacole, se arată într-un comunicat al executivului comunitar.

Conform rezultatelor verificărilor, aproximativ 60% din aceste site-uri au prezentat nereguli în ceea ce priveşte respectarea normelor UE în materie de protecţie a consumatorilor, în special modul în care sunt prezentate preţurile şi ofertele speciale.

Pentru mai mult de 31% din site-urile care ofereau reduceri, autorităţile de protecţie a consumatorilor suspectează că ofertele speciale nu erau autentice sau au constatat că modalitatea de calcul al preţului redus nu era clară.