Preşedintele a semnat decretele de promulgare a mai multor legi, între care cea pentru aprobarea Contractului-cadru de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii (România UE cofinanţare pentru transport 2014 – 2020).

‘Concret, suma va fi utilizată pentru finanţarea deficitului bugetului de stat şi refinanţarea datoriei publice guvernamentale, în vederea realizării unor obiective de investiţii cuprinse în Axele prioritare 1 şi 2 din POIM 2014 – 2020, respectiv proiecte pentru creşterea mobilităţii şi dezvoltarea transportului rutier, feroviar şi naval şi a mijloacelor de transport subteran, eliminarea blocajelor din reţeaua infrastructurii de transport, creşterea zonelor de acces cu conectivitate redusă, reducerea impactului transportului asupra mediului’, preciza Guvernul anul trecut.

Împrumutul se acordă pe o perioadă de până la 25 de ani, cu o perioadă de graţie de până la 7 ani, în condiţii foarte avantajoase în comparaţie cu alte instrumente financiare, şi va fi disponibilizat în cel mult 20 de tranşe până la 31 decembrie 2024, arăta Guvernul.

Potrivit legislaţiei în domeniul datoriei publice, subproiectele alocate de BEI sunt prefinanţate parţial de la bugetul de stat, iar ulterior, parte a acestei prefinanţări, se recuperează din sumele împrumutului.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Comments are closed.