Primării mai eficiente


prima-sedinta-guvernului-ciolos
Într-un proiect de hotărâre emis de Guvern, se vor pune în aplicare direcţiile strategice privind eficientizarea administraţiei publice
şi profesionalizarea personalului din administraţia publică centrală şi locală.

Conform proiectului, INA se organizează ca instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea MDRAP. Institutul, cu sediul în Bucureşti, are atribuţii în domeniul administraţiei publice: formarea şi perfecţionarea profesională a personalului, cercetare-inovare, facilitarea comunicării informaţiilor şi cunoştinţelor şi asigurarea calităţii în domeniul formării personalului. Înfiinţarea institutului a fost decisă printr-o ordonanţă de guvern şi presupune preluarea de la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici a centrelor regionale, a personalului, patrimoniului şi a programelor aferente activităţii de formare profesională.

INA va avea maxim 100 de posturi, funcţionari publici şi personal contractual, exclusiv demnitari şi posturi ale cabinetului preşedintelui Institutului. Bugetul necesar pentru funcţionare va fi asigurat prin preluarea sumelor aferente activităţii de formare şi perfecţionare de la ANFP, iar începând cu anul 2017 se estimează la o valoare de 15.000.000 lei pe an.