Desfăşurarea concursului pentru ocuparea postului de manager general din serviciile de ambulanţă


Ocuparea funcţiilor de manager general din cadrul unităţilor spitaliceşti are loc conform reglementărilor legislative în vigoare. O noutate legislativă în domeniu este reprezentată de un proiect de Ordin care prevede aprobarea Normelor de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea postului de manager general, persoană fizică, din serviciile de ambulanţă judeţene şi al Serviciului de Ambulanță București-Ilfov.

Etapele concursului

Conform proiectului de ordin concursul se organizează la nivel central, în municipiul Bucureşti, de către o comisie de concurs numită prin ordin al ministrului sănătăţii.

Concursul se desfășoară în două etape: studierea dosarului de candidat – etapă eliminatorie şi concursul propriu-zis.

Iar în cadrul concursului propriu-zis candidaţii susţin următoarele probe de evaluare: test-grilă de verificare a cunoştinţelor de management; susţinerea proiectului de management şi interviu. Testul-grilă conţine 50 de întrebări din bibliografia stabilită pentru concurs.

Pentru a fi declaraţi “Admis” candidaţii trebuie să obţină media finală cel puţin 7,00, iar la fiecare probă de evaluare minimum nota 7,00.

Anunţul de concurs

Anunţul de concurs va cuprinde:
a) posturile scoase la concurs;
b) locul şi perioada de desfăşurare a concursului;
c) condițiile care trebuie îndeplinite de candidați pentru a se putea înscrie la concurs;
d) locul şi perioada de înscriere;
e) conţinutul dosarului de înscriere;
f) cuantumul taxei de participare la concurs.

Bibliografia pentru concurs şi temele-cadru pentru proiectul de management sunt întocmite de către Serviciul medicină de urgență din cadrul Ministerului Sănătății, respectiv de Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, la solicitarea Ministerului Sănătăţii și se aprobă de către ministrul sănătății.

Condiţii pentru înscrierea în concurs

La concurs se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, următoarele criterii:
a)au domiciliul stabil în România;
b)sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă din perioada anterioară aplicării ciclurilor tip Bologna, sau absolvenţi ai Ciclului II de studii universitare de master în specialitate pentru perioada ulterioară aplicării ciclurilor tip Bologna, conform art 153 din Legea educației naționale nr 1/2011, în domeniul ştiinţelor biologice şi biomedicale, ramura medicină, specializarea medicină sau în domeniul ştiinţelor sociale, ramurile ştiinţe juridice/ științe economice, având vechime în sistemul de sănătate publică de cel puţin 5 ani; c) au o vechime de cel puţin 5 ani în unități din sistemul de sănătate publică
d)au cel puţin 5 ani vechime în posturi de medic, respectiv 6 ani și 6 luni pe funcție de economist sau jurist pentru serviciile de ambulanță județene
e)au cel puțin 5 ani vechime ca medic primar, respectiv 3 ani vechime ca economist IA/consilier juridic IA pentru Serviciul regional de ambulanță București-Ilfov
f)sunt absolvenţi al unui curs de perfecţionare în management sanitar, organizat de o instituţie acreditată, din ţară sau din străinătate;
g)nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmărire penală;
h)sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
i)nu au vârsta de pensionare, conform legii;
j)au achitat taxa de participare la concurs.

Reamintim, proiectul de ordin se află în dezbatere încă nu a fost aprobat şi nici publicat în Monitorul Oficial.