Proiectul “Casa verde”! Află care sunt documentele şi paşii pe care trebuie să îi urmezi pentru a obţine finanţare!


images-1Proiectul “Casa Verde” are ca scop îmbunătăţirea calităţii aerului, apei si solului prin reducerea gradului de poluare cauzată de arderea lemnului şi a combustibililor fosili utilizaţi pentru producerea energiei termice folosite pentru încălzire şi obţinerea de apă caldă menajeră. Astfel prin „Casa Verde”, persoanele fizice sunt încurajate să folosească sisteme de încălzire a locuinței ce au la bază energia regenerabilă, indiferent că asta înseamnă instalarea unui nou sistem sau adaptarea ori înlocuirea sistemelor clasice.

Acest proiect este reglementat de Ordinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) nr. 1817/2016 pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 747 din 26 septembrie 2016 și se aplică de la data apariției.

Persoanele fizice vor putea cere până la 3.000 de lei pentru a-și instala acasă panouri solare nepresurizate, până la 6.000 de lei pentru a-și instala panouri solare presurizate sau până la 8.000 de lei pentru instalarea unor pompe de căldură(exclusiv pompele de căldură aer-aer). Așadar, vor fi eligibile pentru finanțare cheltuielile de achiziție a sistemelor de încălzire ce folosesc energie regenerabilă și cele cu montajul și punerea în funcțiune, inclusiv taxa pe valoarea adăugată aferentă, în măsura în care vor fi făcute doar după semnarea contractului de finanțare nerambursabilă.

Care sunt paşii pe care trebuie să îi urmaţi?

Pasul 1 – Depunerea dosarului de finanţare la agenţia teritoriala de protecţia mediului
Pasul 2 – Urmărirea site-ului AFM pentru decizia de acceptare în Program
Pasul 3 – Semnarea contractului de finanţare cu Administraţia Fondului pentru Mediu
Pasul 4 – Demararea lucrărilor
Pasul 5 – Depunerea cererii de decontare a lucrărilor în termen de maximum 12 luni de la data semnării contractului de finanţare.

De ce acte aveţi nevoie pentru proiectul de finanţare?

Potrivit ştirilor juridice aveţi nevoie de următoarele documente:

  • cererea de finanțare nerambursabilă, tehnoredactată și semnată (original);
  • o declarație pe propria răspundere a solicitantului (în original);
  • actul de identitate al solicitantului (copie);
  • extrasul de carte funciară pentru informare (emis de maximum 30 de zile) ce atestă dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului asupra terenului și casei unde se implementează sistemul de încălzire, pentru cei care dețin individual un imobil (original);
  • documentul eliberat de autoritatea publică locală, care atestă adresa imobilului, în situația în care adresa de implementare din cererea de finanțare diferă de cea din extrasul de carte funciară (original);
  • copia cărții funciare și extrasul de carte funciară individuală; pentru proprietățile comune, pot fi trecute pe aceeași carte funciară cel mult două unități individuale care să formeze un întreg;
  • pentru imobilele deținute în coproprietate se va depune o declarație notarială, semnată de toți coproprietarii, din care să reiasă că pentru imobilul respectiv se va depune o singură cerere de finanțare, precum și persoana solicitantă (original);
  • certificatul de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului (original) de organele competente teritorial;
  • în cazul în care domiciliul solicitantului este diferit de locul de implementare, se va depune și certificatul de atestare fiscală privind plata obligațiilor la bugetul local, emis pe numele solicitantului (original), eliberat de către organele competente din zona implementării proiectului;
  • certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către unitatea teritorială a Ministerului Finanțelor (original);
  • certificatul de cazier judiciar emis pe numele solicitantului, eliberat de către organul teritorial al Ministerului Afacerilor Interne (original sau copie legalizată);
  • o adeverință privind existența contului bancar al solicitantului finanțării, emisă de o bancă comercială, sau extrasul de cont.

Contractul de finanțare nerambursabilă va avea o valabilitate de 12 luni de la data semnării, în timp ce proiectul de schimbare a sistemului de încălzire va trebui finalizat în zece luni de la semnare. Aşadar nu vă rămâne decât să depuneţi dosarele de finanţare.