În data de 20 noiembrie va avea loc concursul de rezidenţiat! Ce trebuie să conţină dosarul de înscriere?


descarcare-96Absolvenţii de medicină care vor participa la concursul de rezidenţiat aşteaptă cu sufletul la gură metodologia pentru desfăşurarea acestui concurs.

Ordinul nr. 1114/2016 privind aprobarea Metodologiei pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat pe loc şi pe post în medicină, medicină dentară şi farmacie, sesiunea 20 noiembrie 2016, a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 811/2016.

Astfel, Ministerul Sănătăţii organizează concurs de intrare în rezidenţiat pe post şi rezidenţiat pe loc în domeniile medicină, medicină dentară şi farmacie la data de 20 noiembrie 2016. Concursul se desfăşoară în centrele universitare Bucureşti, Cluj – Napoca, Craiova, Iaşi, Târgu Mureş şi Timişoara. Pentru organizarea concursului de rezidenţiat este desemnată o comisie centrală de rezidenţiat, formată din reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, ai Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice şi ai universităţilor de medicină şi farmacie din România, aprobată prin ordin comun al ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice şi al ministrului sănătăţii.

În ce constă concursul?

Concursul se desfăşoară sub formă de test – grilă cu 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, identice pentru toate centrele universitare în care se organizează concursul, pe o durată de 4 ore. Alegerea unui loc sau post este condiţionată de obţinerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim realizat la nivel naţional pentru cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.

Întrebările sunt diferite, în funcţie de domeniu. Caietele cu întrebări sunt întocmite de trei grupuri de specialişti, câte unul pentru fiecare domeniu de concurs, din toate centrele universitare în care se organizează concursul şi sunt elaborate într-un loc de unde aceştia nu au nicio legătură cu exteriorul şi nu părăsesc locul respectiv decât după minimum o oră de la începerea probei scrise (nu mai devreme de ora 11,00 în ziua de 20 noiembrie 2016). Întreaga activitate se desfăşoară sub coordonarea unui responsabil desemnat prin tragere la sorţi de comisia centrală de rezidenţiat din rândul specialiştilor aflaţi în sediul securizat.

Coordonatorul fiecărui grup răspunde de corectitudinea formulării întrebărilor, de alegerea răspunsurilor corecte, de păstrarea secretului întrebărilor şi răspunsurilor corecte, precum şi de răspunsurile la contestaţii. Coordonatorul fiecărui grup de lucru semnează pentru setul de întrebări formulate de către grupul de lucru respectiv.

În ziua de 19 noiembrie 2016, ora 10,00, responsabilul desemnat va transmite caietele cu întrebările de concurs, în format electronic securizat, către coordonatorii grupurilor de lucru desemnaţi cu multiplicarea caietelor cu întrebări din fiecare centru universitar în care se organizează concursul.

Când începe înscrierea?

Potrivit ştirilor juridice, înscrierile pentru concurs se fac prin direcţiile de sănătate publică, respectiv prin ministerele cu reţea sanitară proprie, în perioada 14 – 28 octombrie 2016 inclusiv. Programul de depunere a dosarelor va fi următorul: pentru zilele de luni până joi orele 9,00 – 15,00, respectiv 9,00 – 14,00 pentru zilele de vineri. Direcţiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu reţea sanitară proprie îşi vor adapta numărul punctelor de depunere a dosarelor în funcţie de afluxul de candidaţi.

Ce trebuie să conţină dosarul de înscriere?

Dosarul de înscriere a candidatului va conţine următoarele documente:

a) cererea de înscriere la concurs, în care se vor menţiona:

(i) numele candidatului, iniţiala/iniţialele tatălui, precum şi toate prenumele candidatului înscrise în buletinul, cartea de identitate sau paşaportul cu care se va legitima la intrarea în sală, aflate în termen de valabilitate;
(ii) centrul universitar şi domeniul pentru care concurează;
(iii) acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet;

b) xerocopia buletinului, cărţii de identitate sau a paşaportului (paginile din care reies numele şi prenumele candidatului, precum şi data naşterii);
c) copia diplomei de licenţă de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist. Absolvenţii promoţiei 2016 pot prezenta, până la eliberarea diplomei de licenţă, adeverinţă privind promovarea examenului de licenţă;
d) adeverinţa eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat şi tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;
e) certificatul medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară teritorială desemnată de direcţia de sănătate publică judeţeană sau a municipiului Bucureşti, în care se precizează că este apt/inapt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează;
f) copia actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) prin care şi-a schimbat numele faţă de numele înscris în diploma de licenţă, dacă este cazul;
g) chitanţa de plată a taxei de concurs. Taxa de concurs este stabilită de Ministerul Sănătăţii şi se achită în contul ministerului care va fi indicat prin anunţul de concurs.

Având în vedere cele de mai sus nu rămâne decât să urăm mult succes celor care vor participa la concursul de rezidenţiat.