Se impune la nivel naţional necesitatea adoptării unor măsuri urgente pentru extinderea ariei de aplicabilitate a Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, în caz contrar existând riscul necorelării cu perioada de implementare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017 – 2019 (RABLA CLASIC), respectiv a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2017 – 2019 (RABLA PLUS) , consecinţa cea mai gravă în acest caz reprezentând-o scăderea gradului de interes din partea finanţatorilor şi potenţialilor beneficiari pentru Programul de stimulare a cumpărării de autoturisme noi.

În acest sens în Monitorul Oficial nr. 219/2019 a fost publicată OUG nr. 17/2019 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi

Programul Rabla pentru mașini continuă și în 2019, iar cei care doresc să-și schimbe vechea mașină cu una nouă pot accesa bani de la stat. Suma maximă până la care se poate ajunge prin intermediul acestui program este de peste 9.000 de lei, însă șoferii trebuie să știe că acordarea banilor în cadrul programului Rabla se face după noi reguli. Mai exact, mașinile trebuie să respecte alte reguli de casare, să fie mai vechi de 8 ani, ITP-ul mașinii trebuie să fie încă valabil. Alte reguli ale programului ”Rabla 2019” spun că persoana trebuie să aibă domiciliul în România, să nu aibă datorii la stat.

Potrivit ştirilor juridice, prin autoturism nou – se înţelege autovehiculul – bun nou definit conform prevederilor art. 3 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, produs în spaţiul intracomunitar sau provenit din import, cu sistem de propulsie termic – cu motor cu ardere internă şi hibrid, definite conform prevederilor art. 2 alin. (1) lit. f) şi h) din anexa la Ordinul viceprim – ministrului. ministrul mediului, nr. 661/2017 privind aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017 – 2019, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv electric hibrid şi pur electric, definit conform prevederilor art. 2 alin. (1) lit. g) şi h) din anexa la Ordinul viceprim – ministrului, ministrul mediului, nr. 660/2017 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2017 – 2019, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, şi care îndeplineşte cel puţin cerinţele minime ale standardului EURO 6, achiziţionat de la persoane juridice care au ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor. Pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic – cu motor cu ardere internă, preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 50.000 lei, la care se adaugă TVA, după caz. Pentru autoturismele cu sistem de propulsie hibrid preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 100.000 lei, la care se adaugă TVA, iar pentru autoturismele electric hibrid şi pur electric, preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 150.000 lei, la care se adaugă TVA, după caz.

Beneficiarul Programului este persoana fizică ce îndeplineşte cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:
1. achiziţionează un autoturism nou, care se încadrează în una dintre categoriile prevăzute mai sus;
2. nu înregistrează obligaţii de plată restante la bugetul general consolidat;
3. nu înregistrează restanţe la plata altor credite bancare;
4. are vârsta de minimum 18 ani şi capacitate deplină de exerciţiu la data solicitării creditului garantat.

Beneficiarii Programului trebuie să dispună de un avans de minimum 5% din preţul de achiziţie a autoturismului nou pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic, de minimum 25% din preţul de achiziţie a autoturismului nou pentru autoturismele hibrid, respectiv de minimum 30% pentru autoturismul electric hibrid şi pur electric, în funcţie de tipul de autoturism nou care se achiziţionează în cadrul Programului. Garanţia statului va fi de maximum 50% din finanţarea acordată.

În ultima perioadă îmbunătăţirea cadrului de derulare a programelor guvernamentale şi furnizarea de programe şi soluţii integrate, care să susţină accesul beneficiarilor la finanţare în contextul continuării Programelor RABLA CLASIC şi RABLA PLUS, care au beneficiat în ultimii ani de alocări consistente, reprezintă un interes public prioritar

 

 

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Comments are closed.