Aceeaşi Mărie, cu altă pălărie! CNADNR va deveni CNAIR( Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere)!


descarcare-63Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România funcţionează sub autoritatea Ministerului Transporturilor. O noutate legislativă în ceea ce o priveşte este faptul că aceasta va fi reorganizată în două companii distincte: Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) care se va ocupa de realizarea proiectelor şi investiţiilor şi Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) care se va ocupa doar de întreţinerea infrastructurii existente.

În acelaşi timp CNADNR îşi schimbă denumirea în CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) şi va avea ca obiect principal de activitate întreţinerea, repararea, administrarea şi exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare şi altor elemente de infrastructură rutieră. Proiectele aflate în implementare,  odată ce vor fi finalizate, vor fi transferate către compania de investiţii nou înfiinţată.

Cu ce se va ocupa Compania Naţională de Investiţii Rutiere – CNIR?

Aceasta va proiecta, construi, reabilita, moderniza şi repara autostrăzile pe perioada de garanţie tehnică. De asemenea va construi drumuri expres, drumuri naţionale, variantele de ocolire şi alte elemente de infrastructură rutieră. Mai mult aceasta va executa şi lucrări în regie proprie şi va coordona dezvoltarea echilibrată şi unitară a infrastructurii de transport rutier.

CNIR se va ocupa de proiectele noi. Ca de exemplu Centura de Sud a Bucureştiului, autostrada Sibiu-Piteşti, autostrada Tg Mures – Iaşi – Ungheni sau drumul expres Ploieşti – Buzău – Bacău – Paşcani. Până la desfăşurarea efectivă a activităţii CNIR pot fi asigurate servicii suport de către CNAIR pe baza de protocol de colaborare între cele două companii. Compania Naţională de Investiţii Rutiere va functiona începând cu anul 2017.

Cu ce se va ocupa Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR?

Aceasta se va ocupa de întreţinerea drumurilor naţionale şi a autostrăzilor deja existente şi va duce la bun sfârşit proiectele care sunt în construcţie.

În atribuţiile acesteia se va regăsi şi gestionarea proiectele aflate în curs până la finalizarea lor, adică încheie toate şantierele deschise azi, fie că sunt de reabilitarea drumurilor naţionale, fie că sunt autostrăzi. Câteva exemple în acest sens le reprezintă finalizarea autostrăzilor: Sebeş-Turda, Lugoj-Deva, Gilau-Nadaselu sau Târgu Mureş- Ogra. În momentul în care aceste autostrăzi sunt finalizate se va decide ce se va întampla cu angajaţii care lucrează la aceste proiecte având în vedere că de construcţie şi proiectare se va ocupa cealaltă companie.-

Scopul acestei noutăţi legislative este ca înfiinţarea CNIR să conducă la dezvoltarea pe termen lung a reţelei trans-europene de transport, pentru funcţionarea optimă a pieţei interne comunitare, în strânsă legătură cu realizarea obiectivelor strategiei Europa 2020 privind creşterea economică.