Metodologia de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare


A fost aprobată Metodologia de organizare şi funcţionare a serviciilor de educaţie timpurie complementare şi modificarea anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţie.

Hotărârea nr. 1604/2022 prevede că serviciile de educaţie timpurie complementare fac parte din sistemul naţional de educaţie şi sunt destinate antepreşcolarilor şi preşcolarilor.

Serviciile de educaţie timpurie complementare se înfiinţează ca structuri ale unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu nivel preşcolar şi/sau antepreşcolar, în localităţile în care nu există suficiente creşe şi grădiniţe, respectiv:
a) în localităţile izolate/dezavantajate în care creşa sau grădiniţa nu se află în apropierea domiciliului copiilor;
b) în localităţile în care numărul populaţiei şcolare, inclusiv al copiilor sub 6 ani, este scăzut şi nu funcţionează o unitate de învăţământ de nivel preşcolar/antepreşcolar cu personalitate juridică;
c) în localităţile în care se înregistrează, din cauza aglomerării creşelor şi a grădiniţelor, un număr semnificativ de cel puţin 20 de cereri de înscriere nesoluţionate şi în care serviciul standard poate oferi, suplimentar, servicii de educaţie timpurie complementare.