Procedura de avizare a organizaţiilor de management al destinaţiei


Ordinul nr. 1293/2022 prevede aprobarea Procedurii de avizare a organizaţiilor de management al destinaţiei.

Organizaţia de management al destinaţiei, OMD, se constituie ca asociaţie, în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu personalitate juridică, de drept privat, în baza avizului emis de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului.

Obiectivele OMD, indiferent de nivel, sunt reprezentate, printre altele, de creşterea notorietăţii brandului turistic de destinaţie, creşterea duratei sejurului/turist şi creşterea numărului de turişti din destinaţie într-un an.

Neîndeplinirea de către OMD-uri, indiferent de nivel, a indicatorilor de performanţă, care sunt detaliaţi în strategiile de dezvoltare şi marketing turistic, într-un procentaj mai mare de 50%, atrage după sine retragerea avizului conform.