Metodologia privind acordarea serviciilor de intervenţie timpurie pentru grupele de copii cu dizabilităţi


A fost aprobată Metodologia privind acordarea serviciilor de intervenţie timpurie pentru grupele de copii cu dizabilităţi senzoriale/dizabilităţi senzoriale multiple.

Ordinul nr. 3975/2022, publicat în Monitorul Oficial nr. 622/2022, prevede că scopul intervenţiei este de a dezvolta la maximum potenţialul copilului şi de a oferi suport psihopedagogic în formarea şi dezvoltarea de abilităţi funcţionale şi comportamente adaptative pentru a compensa în cât mai mare măsură posibil efectele dizabilităţii asupra dezvoltării acestuia.

Beneficiarii activităţilor de intervenţie timpurie sunt copiii cu vârste cuprinse între 0 şi 3 ani care prezintă întârzieri în dezvoltare, cauzate în principal de dizabilităţi (de exemplu, dizabilităţi senzoriale vizuale sau auditive, surdocecitate, dizabilităţi senzoriale multiple).

Intervenţia se aplică şi copiilor cu vârste cuprinse între 3 şi 6 ani care nu au beneficiat anterior de terapii specifice.

Grupele de intervenţie timpurie se organizează, de regulă, pe tipuri de deficienţe: deficienţe senzoriale (auditive sau vizuale), dizabilităţi senzoriale multiple, surdocecitate.

Efectivele grupelor de intervenţie timpurie din învăţământul special sunt de 6 – 8 copii cu dizabilităţi senzoriale (auditive sau vizuale)/dizabilităţi senzoriale multiple (surdocecitate) sau cu deficienţe senzoriale asociate cu alte tipuri de dizabilităţi.