Se pot organiza concursuri pentru personalul angajat în perioada stării de alertă


În Monitorul Oficial nr. 304/2022 a fost publicată Legea nr. 70/2022 privind reglementarea statutului personalului care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic, determinate de pandemia de COVID – 19, a fost încadrat pe perioadă determinată, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

Prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii autorităţile administraţiei publice locale şi ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, precum şi instituţiile publice de asistenţă socială organizează examen, în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic, a ocupat fără concurs posturi de execuţie pe perioadă determinată.

Examenul se organizează anterior încetării contractului individual de muncă/raportului de serviciu pe perioadă determinată.

Personalul nominalizat poate participa la examenul organizat în vederea încadrării în postul ocupat pe durată determinată din cadrul unităţii unde îşi desfăşoară activitatea.

Menţionăm că la data încetării stării de risc epidemiologic şi biologic, personalul angajat îşi continuă activitatea, cu acordul său, pentru o perioadă ce nu poate depăşi 90 de zile.

De aceste prevederi beneficiază şi medicii angajaţi în structurile nou – create în perioada stării de alertă, în scopul tratării bolnavilor de COVID – 19, aceştia putându-se prezenta la examenul organizat de unităţile sanitare cu paturi în specialitatea în care sunt confirmaţi dacă unitatea cu care au încheiat contractul de muncă pe perioadă determinată nu are în structura sa o secţie din aceeaşi specialitate, după caz, la solicitarea unităţii spitaliceşti.