Au fost aduse modificări Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică


Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/ acordului – cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice au fost recent modificate de Hotărârea nr. 375/2022.

Se introduce posibilitatea emiterii de către beneficiar a unor documente constatatoare şi pe perioada derulării contractului, din 90 în 90 de zile, nu doar la finalizarea contractului de lucrări sau servicii, cum este reglementat în prezent.

Actul normativ mai prevede şi modificarea contractelor de lucrări, în sensul introducerii unor noi prevederi referitoare la condiţiile de reziliere a contractelor atât de către beneficiar, cât şi de antreprenor.

De asemenea, se introduce posibilitatea ca autorităţile contractante să îşi stabilească în documentaţia de atribuire modul de soluţionare al revendicărilor/disputelor, fie prin arbitraj, fie prin instanţa judecătorească, nu doar prin arbitraj, aşa cum este în prezent.