O Comisie parlamentară va ancheta achiziţiile efectuate în sectorul sanitar în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă


Se înfiinţează Comisia parlamentară de anchetă privind achiziţiile publice efectuate în sectorul sanitar în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă pe teritoriul României de către Ministerul Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică, precum şi de alte instituţii din subordinea Ministerului Sănătăţii.

În Monitorul Oficial nr. 105/2022 a fost publicată Hotărârea nr. 75/2021 pentru înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă privind achiziţiile publice efectuate în sectorul sanitar în timpul stărilor de urgenţă şi de alertă pe teritoriul României.

Prin sintagma achiziţii publice se înţelege achiziţiile publice de consumabile medicale, diferite echipamente de protecţie, dezinfectanţi, măşti şi mănuşi sanitare, dar şi alte produse destinate combaterii efectelor cauzate de pandemia de COVID – 19 realizate în regim de urgenţă de către autorităţile şi instituţiile publice.

Comisia de anchetă va fi formată din 15 membri şi va fi condusă de un birou, compus din preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar, aleşi în prima şedinţă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.

Comisia de anchetă este împuternicită să facă audieri şi să ceară autorităţilor şi instituţiilor publice, oricăror structuri de specialitate ale statului, altor entităţi publice sau private, precum şi cetăţenilor să îi pună la dispoziţie date, informaţii şi materiale necesare şi utile pentru clarificarea obiectivelor Comisiei de anchetă.