Procedura de acordare a eşalonării la plată, în formă simplificată!


Procedura de acordare a eşalonării la plată, în formă simplificată, de către organul fiscal central a fost aprobată de Ordinul nr. 1767/2021, publicat în Monitorul Oficial nr. 1072/2021.

Procedura se aplică obligaţiilor fiscale principale şi accesorii restante, administrate de organul fiscal central, a căror vechime este de maximum 12 luni anterioare depunerii cererii şi nestinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală, pentru care debitorii pot depune cereri de eşalonare la plată.

Eşalonarea la plată se acordă de către organul fiscal, pe o perioadă de cel mult 12 luni, prin emiterea deciziei de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale, la care se anexează graficul de plată care cuprinde rate lunare, în funcţie de numărul de luni de eşalonare la plată aprobat. Perioada de eşalonare la plată acordată nu poate fi mai mare decât perioada de eşalonare la plată solicitată de debitor.

În cazul în care debitorul optează pentru plata diferenţiată a ratelor de eşalonare, acesta menţionează în cerere propunerea de grafic, care va cuprinde, pentru fiecare rată, procentul care poate fi achitat din obligaţiile fiscale principale şi accesorii, respectiv:
a) cel puţin 5% din cuantumul obligaţiilor fiscale ce pot fi eşalonate la plată, pentru jumătate din perioada de eşalonare solicitată;
b) diferenţa de procent se împarte în mod egal pentru fiecare rată de eşalonare, pentru următoarele luni rămase din propunerea de grafic.

Potrivit ştirilor juridice, eşalonările la plată ale obligaţiilor fiscale se solicită de către debitor în baza unei cereri depusă la organul fiscal.