Procedura de desemnare a consilierului de etică!


A fost adoptată procedura de desemnare, atribuţiile, modalitatea de organizare a activităţii şi procedura de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale consilierului de etică, precum şi pentru
aprobarea modalităţii de raportare a instituţiilor şi autorităţilor în scopul asigurării implementării, monitorizării şi controlului respectării principiilor şi normelor privind conduita funcţionarilor publici.

Hotărârea nr. 931/2021, publicată în Monitorul Oficial nr. 893/2021, prevede că măsurile organizatorice în vederea desemnării consilierului de etică se aprobă prin act administrativ al conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, la propunerea compartimentului de resurse umane.

Consilierul de etică este desemnat pe o perioadă de 3 ani, prin act administrativ al conducătorului autorității sau instituției publice, în vederea respectării, monitorizării și prevenirii încălcării principiilor și normelor de conduită de către funcționarii publici din cadrul autorității și instituției publice.

Consilierul de etică are obligația de a se înregistra în aplicația informatică administrată de Agenția Națională a Funcționarilor Publici pentru realizarea raportării ca urmare a monitorizării modului de aplicare și respectare a principiilor și normelor de conduită de către funcționarii publici din cadrul autorității sau instituției publice.