Cerinţe pentru modificarea masei maxime tehnic admisibile a unui vehicul


Ordinul nr. 2223/2020 prevede modificarea şi completarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere – RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005.

Pe scurt, modificarea masei maxime tehnic admisibile a unui vehicul, în cazul în care nu are la bază o modificare constructivă, se acceptă numai în cazul vehiculelor din categoria N şi O şi dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele cerinţe:
– sunt respectate criteriile pentru clasificarea vehiculelor în categoria de omologare N prevăzute în art. 4 alin. (1) lit. (b) şi în anexa I partea A pct. 3 din Regulamentul (UE) 2018/858, respectiv criteriile pentru clasificarea vehiculelor în categoria de omologare O prevăzute în art. 4 alin. (1) lit. (c) din Regulamentul (UE) 2018/858;
– în cazul schimbării categoriei de omologare a vehiculului, trebuie să fie îndeplinite cerinţele tehnice aplicabile pentru categoria de omologare din care face parte vehiculul final. Certificatele de omologare de tip privind sistemele, componentele şi entităţile tehnice emise pentru vehiculul iniţial pot fi acceptate, cu condiţia ca cerinţele tehnice aplicabile categoriei de omologare din care face parte vehiculul iniţial să fie identice sau mai stricte decât cele care se aplică pentru categoria de omologare din care face parte vehiculul final.
– respectivul tip de vehicul este omologat de tip şi la valoarea modificată a masei maxime tehnic admisibile, fapt dovedit prin prezentarea certificatului de omologare de tip în conformitate cu Directiva 97/27/CEE sau Regulamentul (UE) 1.230/2012, după caz;
– producătorul vehiculului sau reprezentantul acestuia în România procedează la înlocuirea plăcuţei iniţiale a producătorului cu o alta care conţine valoarea modificată a masei maxime tehnic admisibile.