Directorul de cabinet al prim – ministrului are noi atribuţii!


În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţionează Cancelaria Prim – Ministrului, structură fără personalitate juridică, în subordinea directă a prim – ministrului, finanţată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

Decizia nr. 22/2021, publicată în Monitorul Oficial nr. 13/2021, a completat Decizia prim – ministrului nr. 42/2019 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Cancelariei Prim – Ministrului.

Directorul de cabinet al prim – ministrului, cu rang de secretar de stat, coordonează direct îndeplinirea atribuţiilor din domeniul comunicării şi în cel al relaţiilor cu presa, contribuie, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, la implementarea politicilor şi stabilirea obiectivelor în domeniul relaţiilor internaţionale, potrivit Programului de guvernare şi obligaţiilor ce derivă din strategiile naţionale şi din instrumentele juridice internaţionale la care România este parte şi asigură, alături de Secretariatul General al Guvernului, buna desfăşurare a relaţiei cu Parlamentul în domeniul său de activitate.