Categories
Autorităţi şi instituţii publice Fiscalitate Ştiri

Comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, o soluţie în vreme de pandemie!

În ultimul timp se pune tot mai mult accentul pe digitalizarea comunicării între Ministerul Finanţelor Publice/organul fiscal central şi persoanele fizice, persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică

Comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă se realizează prin intermediul serviciului “Spaţiul privat virtual” – serviciu de distribuţie electronică înregistrată care permite transmiterea de date între terţi prin mijloace electronice şi furnizează dovezi referitoare la manipularea datelor transmise, inclusiv dovezi privind trimiterea şi primirea datelor, asigurând protejarea datelor transmise împotriva riscului de pierdere, furt, deteriorare sau orice modificare neautorizată.

Conform ultimelor modificări aduse de Ordinul nr. 3192/2020 categoriile de documente ce pot face obiectul comunicării prin SPV sunt declaraţii fiscale, declaraţii de înregistrare şi alte declaraţii întocmite de persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică.