Noi atribuţii pentru Direcţia Generală de Paşapoarte!


Direcţia generală exercită, potrivit actelor normative în vigoare şi prezentului regulament, competenţele legale privind coordonarea şi controlul activităţii de emitere, eliberare şi evidenţă a paşapoartelor simple.

Potrivit Ordinului nr. 175/2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 1236/2020, Direcţia generală are printre altele, următoarele atribuţii principale:
a) coordonează şi controlează activitatea de emitere, eliberare şi evidenţă a paşapoartelor simple, desfăşurată, în condiţiile legii, de către serviciile publice comunitare din cadrul instituţiei prefectului;
b) personalizează paşapoartele simple electronice, paşapoartele diplomatice electronice şi paşapoartele de serviciu electronice, precum şi alte documente, în condiţiile legii;
c) elaborează propuneri privind perfecţionarea prevederilor legale în domeniu, în vederea armonizării acestora cu reglementările europene şi internaţionale;
d) constituie, administrează, valorifică şi actualizează Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple, denumit în continuare RNEPS, şi furnizează, la cerere, date din cuprinsul acestuia, în condiţiile legii;
e) administrează Sistemul naţional informatic de evidenţă a paşapoartelor simple;
f) coordonează activităţile privind aplicarea măsurilor de limitare a exercitării dreptului la liberă circulaţie în străinătate a cetăţenilor români, în conformitate cu prevederile legale;
g) atestă calitatea de cetăţean român, în condiţiile legii;
h) îndeplineşte funcţia de autoritate naţională de certificare pentru semnătură (CSCA) şi de autoritate naţională de certificare pentru verificare (CVCA) şi cooperează cu instituţii similare ale statelor membre ale Uniunii Europene, în calitate de punct naţional unic de contact (SPOC), şi cu Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale, în calitate de operator al directorului naţional de chei publice (N – PKD), în vederea asigurării securităţii documentelor de călătorie electronice, prin garantarea autenticităţii şi integrităţii datelor şi creşterea nivelului de interoperabilitate a sistemelor de validare.