Eliberarea cărţilor de identitate speciale!


Activitatea de confecţionare, eliberare şi organizare a evidenţei cărţilor de identitate speciale emise membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România se realizează de către Ministerul Afacerilor Externe prin Direcţia protocol, cu respectarea dreptului internaţional şi a legislaţiei interne aplicabile, inclusiv a normelor referitoare la protecţia datelor cu caracter personal.

Hotărârea nr. 1030/2020 prevede formatul, documentele necesare în vederea emiterii şi procedurile de eliberare şi de retragere a cărţilor de identitate speciale emise membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România.

Cărţile de identitate speciale sunt emise de Ministerul Afacerilor Externe membrilor misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale acreditate în România, precum şi membrilor de familie/dependenţilor acestora.

Cărţile de identitate atestă regimul special de privilegii şi imunităţi de care beneficiază titularul, inclusiv dreptul de şedere pe teritoriul României.

Cărţile de identitate speciale pot fi emise pe o perioadă iniţială de cel mult 3 ani, cu posibilitatea reînnoirii acestora pentru termene succesive de cel mult 2 ani.