Autorizaţia de funcţionare ca unitate protejată este eliberată de către Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi


Ordinul nr. 1423/2020 prevede aprobarea Procedurii de autorizare a unităţilor protejate.

Autorizaţia de funcţionare ca unitate protejată este eliberată de către Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii prin ordin al preşedintelui acesteia, la propunerea structurii de specialitate.

Actele privind înfiinţarea şi organizarea entităţii, în termen de valabilitate, pot fi, după caz:
a) act constitutiv/statut, act normativ/regulament de organizare şi funcţionare;
b) certificat de înregistrare în registrul comerţului, certificat de înscriere a persoanei juridice fără scop patrimonial în Registrul special eliberat de judecătorie;
c) certificat constatator din care să rezulte activităţile desfăşurate şi codurile Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN aferente, precum şi adresele punctelor de lucru, după caz;
d) actul din care reiese codul de înregistrare fiscală;
e) copie de pe cartea de identitate, autorizaţie/atestat/aviz de liberă practică, orice document care să ateste înscrierea întro formă de organizare, pentru exercitarea profesiei în baza unei legi speciale.