A fost adoptată metodologia care reglementează înfiinţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi – pilot


A fost adoptată metodologia – cadru care reglementează înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi – pilot, experimentale şi de aplicaţie, în conformitate cu art. 26 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu Hotărârea Guvernului nr. 559/2020 privind funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi – pilot, experimentale şi de aplicaţie.

Unităţile de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi – pilot, unităţi experimentale şi unităţi de aplicaţie sunt unităţi de învăţământ din reţeaua naţională a unităţilor de învăţământ preuniversitar acreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu, conform reglementărilor legale în vigoare.

Unităţile de învăţământ preuniversitar cu statut de unităţi – pilot sunt organizate cu scopul de a pune în aplicare intervenţii educaţionale inovative, proiecte de cercetare educaţională, noi modele curriculare şi de carieră didactică, în vederea evaluării şi determinării potenţialului de valorificare extinsă şi de fundamentare a politicilor educaţionale la nivel naţional, inclusiv din perspectiva pregătirii tinerilor pentru o bună integrare în societate.