Vor fi organizate grupuri de lucru în vederea identificării aşezărilor informale


În vederea identificării aşezărilor informale, evaluării situaţiei acestora şi stabilirii măsurilor necesare, în coordonarea primarului/primarului general al municipiului Bucureşti, autorităţile administraţiei publice locale organizează grupuri de lucru proprii, aprobate prin hotărâre a consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, din care fac parte, după caz, conform organigramei, serviciile/persoanele responsabile cu: urbanismul şi autorizarea construcţiilor, control şi disciplină în construcţii, registrul agricol, asistenţă socială, sănătate publică, investiţii, asistenţă şi reprezentare juridică, poliţia locală, experţi locali pentru romi.

Aceste prevederi se regăsesc în Ordinul nr. 3494/2020 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism, aprobate prin Ordinul viceprim – ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 233/2016.

Grupul de lucru de la nivelul local se organizează în vederea identificării aşezărilor informale şi luării în evidenţă la nivelul unităţilor administrativ – teritoriale a acestora, stabilirii situaţiei persoanelor şi imobilelor cuprinse în acestea şi stabilirii măsurilor de intervenţie pentru îmbunătăţirea condiţiilor de locuit şi asigurarea unor condiţii decente de viaţă pentru persoanele vulnerabile.