Noutăţi privind activitatea de management resurse umane din MAI!


Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne a suferit recent modificări.

Ordinul nr. 87/2020 prevede că în cazul în care în unitatea în care se organizează concurs nu există persoane care au funcţia cel puţin egală cu cea prevăzută pentru postul scos la concurs sau nu deţin studiile de specialitate cerute pentru ocuparea postului scos la concurs, din comisia de concurs şi comisia de soluţionare a contestaţiilor fac parte persoane/specialişti care au funcţia cel puţin egală cu cea prevăzută pentru postul scos la concurs, de la eşalonul superior sau de la altă unitate a MAI sau/şi din afara MAI.

Înainte de începerea activităţii, membrii comisiei de concurs şi ai comisiei centrale de concurs, precum şi secretarul acestora completează un angajament cu privire la păstrarea confidenţialităţii subiectelor/temelor, ghidului de interviu şi grilei de apreciere/corectare şi notare/baremului de apreciere, precum şi cu privire la faptul că nu vor îndruma candidaţii în procesul de pregătire.

Varianta de subiecte care urmează să fie administrată se alege, prin tragere la sorţi, de unul dintre candidaţi sau, după caz, în situaţia în care comisia centrală de concurs a elaborat mai multe variante, de unul dintre reprezentanţii Corpului Naţional al Poliţiştilor sau ai organizaţiilor sindicale reprezentative, desemnaţi pentru a participa în calitate de observatori la această activitate. Aceasta se semnează de către preşedintele comisiei de concurs şi de către persoana care a efectuat extragerea.