Se caută soluţii pentru majorarea facturilor făra o informare corectă


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a demarat o serie de discuții cu reprezentanții furnizorilor de utilități publice.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a propus constituirea unui birou unic pe lângă consiliile locale din care să facă parte toate entitățile emitente de avize și autorizații ce vizează debranșarea/bransarea populației de la utilitați publice.

  Au fost puse în discuție următoarele probleme:

  • întârzieri nejustificate în efectuarea lucrărilor de execuție ale branșamentelor;
  • întârzieri în realizarea branșamentelor din cauza relației dintre entitățiile emitente de avize;
  • majorările facturilor făra o informare corectă, completă și precisă în prealabil a consumatorilor, majorări urmate de recalculări;
  • necesitatea stabilirii unui grup de lucru la nivelul entităților implicate în domeniul furnizorilor de utilități.

De asemenea, ANPC a propus desemnarea unui reprezentant al fiecărui furnizor de utilități la nivel de județ în vederea urgentării soluționării sesizărilor consumatorilor.