ANAF introduce servicii electronice pentru contribuabili


Agenția Națională de Administrare Fiscală a anunțat că Ministerul Finanțelor Publice urmărește dezvoltarea unui parteneriat corect între ANAF și contribuabili, prin acordarea unor servicii complete, moderne și accesibile. În aceste context, au fost implementate o serie de servicii electronice menite a facilita îndeplinirea obligațiilor declarative și de plată a contribuabililor, potrivit unui comunicat.

Serviciul Spațiul Virtual Privat este ușor de accesat, gratuit și disponibil 24 de ore din 24, atât persoanelor fizice, cât și persoanele juridice sau entităților fără personalitate juridică. Acest serviciu online permite obținerea informațiilor fiscale privind situația fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Stațiul Privat Virtual au aceeași putere juridică, asemenea celor comunicate prin poștă sau la ghișeu.

Agenția Națională de Administrare Fiscală pune la dispoziția contribuabililor și calculatoare în sistemul self service, în vederea accesării serviciilor oferite de agenția fiscală, în sediile instituției. La cerere, contribuabilii vor fi îndrumați direct de către inspectorii fiscali în vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale.