Comercianţii din UE trebuie să le permită consumatorilor accesul la servicii în aceleaşi condiţii


A devenit o obișnuință pentru mulți dintre noi să accesăm internetul pentru a ne face cumpărăturile online. În foarte multe situații, însă, ne confruntăm cu unele bariere care ne împiedică să achiziționăm ceea ce ne dorim.

De astăzi a intrat în vigoare noul regulament propus de Comisia Europeană în mai 2016, care elimină blocarea geografică în mediul online şi redirecţionarea către altă ţară. Conform acestuia, comercianţii din UE trebuie să le permită consumatorilor accesul la bunuri şi servicii în aceleaşi condiţii în întreaga UE, indiferent de locul în care se conectează la internet. Eurodeputaţii au aprobat regulamentul pe 6 februarie 2018.

Blocarea geografică reprezintă orice restricţie impusă de magazinele online pe baza naţionalităţii, a locului de reşedinţă sau a locului de conectare. Aceasta poate lua forma unei redirecţionări între ţări, atunci când utilizatorii sunt automat duşi la versiunea naţională a unui site web, chiar dacă doresc să se conecteze la site-ul din altă ţară UE.