Procedura de modificare a domiciliului fiscal se află în dezbatere publică!


Agenția Naționlă de Administrare Fiscală a lansat în dezbatere publica un proiect de ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3845/2015 pentru aprobarea procedurilor de înregistrare/modificare a domicililui fiscal, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare.

Cui i se adresează proiectul de lege?

Conform proiectului procedură se aplică contribuabililor persoane fizice care dețin cod numeric personal, atribuit potrivit legii speciale și își stabilesc domiciliul fiscal la adresa unde locuiesc efectiv, dacă: adresa unde locuiesc efectiv este diferită de domiciliu, stabilit potrivit legii şi dacă se solicită modificarea domiciliului fiscal, cu excepția cazului în care acesta este stabilit la domiciliul persoanei fizice.  

Procedura modificării domiciliului fiscal

Potrivit proiectul pentru înregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, contribuabilii depun, la organul fiscal în a cărui rază teritorială urmează a se stabili domiciliul fiscal, formularul 050 “Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului”, însoţit de documente doveditoare ale informațiilor înscrise în acesta.

Cererea se soluţionează în termen de 15 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia, prin emiterea Deciziei de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal, care se comunică contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedură fiscală. Aceasta se transmite, în maximum 3 zile lucrătoare de la înregistrare, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, de către organul fiscal către organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, în vederea întocmirii formalităţilor de transfer a dosarului fiscal.

Iar  la primirea dosarului fiscal, organul fiscal în a cărui rază teritorială urmează să se stabilească domiciliul fiscal emite, în termen de maximum două zile lucrătoare, Decizia de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal.

Dosarul solicitării de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului şi cuprinde:  a) formularul 050 “Cerere de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal al contribuabilului”;  b) documentaţia depusă de contribuabil;  c) decizia de înregistrare/modificare a domiciliului fiscal;  d) orice alte documente emise sau primite în cadrul derulării procedurii.

Atenţie! Proiectul se află în dezbatere publică urmând a fi aprobat şi publicat în Monitorul Oficial!