S-au adus modificări calendarului utilizării caselor de marcat în jurnal electronic


Guvernul a adoptat o ordonanţă care cuprinde modificări în calendarul utilizării caselor de marcat cu jurnal electronic, se arată într-un comunicat al Executivului.

Potrivit sursei citate, calendarul introducerii caselor de marcat echipate cu jurnal electronic în locul aparatelor dotate cu role jurnal pe suport hârtie se modifică pentru companiile mari şi mijlocii, însă se menţine termenul pentru contribuabilii mici şi, totodată, termenul final de implementare pentru dotarea tuturor operatorilor economici cu aparate de marcat noi, care este 1 august 2018.

Guvernul precizează că modificarea are scopul să ducă la evitarea eventualelor dificultăţi care pot să apară în dotarea contribuabililor cu noile aparate de marcat, de exemplu, indisponibilitatea, la data limită prevăzută de lege pentru dotarea unei categorii de contribuabili, a unor modele de aparate specifice activităţilor desfăşurate de aceştia.

Obligativitatea utilizării de aparate de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici şi eliminarea treptată a aparatelor de marcat cu rolă jurnal a fost introdusă prin OUG 91/2014, însă termenele iniţiale au fost modificate ulterior, se mai spune în comunicat.