CJUE a pronunţat o hotărâre cu privire la despăgubirile cuvenite în cazul anulării unui zbor


Într-o hotărâre recentă a Curții de Justiţie a Uniunii Europene se arată că un operator de transport aerian care nu este în măsură să probeze că un pasager a fost informat cu privire la anularea zborului său cu cel puţin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută este obligat să îl despăgubească.

Iar Curtea a decis că această interpretare este valabilă nu numai atunci când contractul de transport a fost încheiat direct între pasager si operatorul de transport aerian, ci si atunci când a fost încheiat prin intermediul unei agenţii de voiaj online.

Curtea arată că în cazul în care operatorul de transport aerian se achită de obligaţiile care îi revin în temeiul regulamentului, aceasta nu aduce atingere dreptului său de a pretinde compensaţii, în conformitate cu dreptul intern aplicabil, de la orice persoană, inclusiv părţi terţe, care se află la originea încălcării de către acest operator de transport a obligaţiilor sale. Astfel, regulamentul nu limitează în niciun fel dreptul operatorului de transport aerian de a solicita o rambursare de la un tour operator sau de la o altă persoană cu care operatorul de transport aerian a încheiat un contract.