Proiect privind organizarea şi executarea controalelor în MAI


MAI-662x372

În data de 18 august, Ministerul Afacerilor Interne a lansat în dezbatere publică Proiectul de Ordin privind organizarea şi executarea controalelor în Ministerul Afacerilor Interne.

Proiectul supus aprobării reglementează modalitatea de soluţionare a situaţiilor în care personalul în sarcina căruia au fost constatate deficienţe formulează obiecţii cu privire la conţinutul notelor de constatare, prin încheierea unui proces verbal în care se consemnează aspectele semnalate de conducătorul entităţii controlate ori de către personalul în cauză; aspectele consemnate în procesul verbal se analizează de către comisia de control cu ocazia încheierii raportului de control.

Referitor la executarea controalelor, proiectul de ordin conţine, în principal, soluţii legislative privind: efectuarea controlului inopinat, cu celeritate şi într-o manieră simplificată, din oficiu sau la sesizare din sursă externă; componenţa comisiei de control şi atribuţiile preşedintelui comisiei de control, precum şi termenele de elaborare a rapoartelor de control. Cu această ocazie au fost găsite soluţii juridice acoperitoare faţă de lacunele legislative sesizate, ce priveau gestionarea de către structurile de control a acestui domeniu de reglementare. Totodată, ca urmare a concluziilor rezultate în urma experienţei dobândite în domeniu, a fost instituită măsura extinderii situaţiilor în care se poate realiza controlul şi în lipsa persoanelor a căror activitate este vizată.

Aspectul principal avut în vedere la elaborarea noului proiect de ordin privind executarea controalelor în Ministerul Afacerilor Interne, îl reprezintă punerea în aplicare a principiului operativității, care presupune efectuarea şi finalizarea la timp şi în mod complet a activităţilor specifice de control, într-o manieră cât mai simplificată, în vederea înlăturării disfuncţionalităţilor constatate, cu respectarea regulilor prevăzute de lege.