Un nou regulament de organizare al CNATDCU


doctorat_26254000

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a lansat în dezbatere publică, propunerea de Regulament de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU).

Documentul a fost publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei, iar termenul pentru consultarea publică a acestuia este 22 martie.

Ministerul Educaţiei a decis constituirea, pentru fiecare din cele 35 de comisii de specialitate ale CNATDCU, a câte unui Comitet de selecţie, fiecare format din cel mult patru personalităţi.

Membrii CNATDCU vor fi selectaţi în baza unor principii precum transparenţa, evitarea incompatibilităţilor şi a conflictelor de interese, inclusiv a imixtiunii factorului politic sau asigurarea reprezentativităţii profesionale şi instituţionale. Demnitarii şi membrii structurilor de conducere ale partidelor politice nu vor fi eligibili.

Profilul membrilor CNATDCU trebuie să răspundă şi unor cerinţe minimale: experienţă proprie de cercetare la nivel înalt, recunoscută la nivel naţional/internaţional, dovedită şi validată prin realizări specifice şi prin îndeplinirea standardelor minime pentru abilitarea în domeniu; disponibilitatea asumată de a activa în cadrul CNATDCU, implicit renunţând la activitatea în alte consilii consultative ale MENCŞ; echilibru şi capacitate de analiză obiectivă; integritate profesională şi rezilienţă la presiuni exterioare.