Proiect privind structura organizatorică şi efectivele MAI


Grup de politisti

În data de 2 februarie 2016, Minsterul Afacerilor Interne a lansat în dezbatere publică proiectul de Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne.

Prin proiectul de act normativ se propune înfiinţarea unui post de secretar de stat, căruia îi vor reveni sarcini în coordonarea unitară a Instituţiei Prefectului. Măsura este necesară pentru realizarea obiectivului strategic sectorial privind redefinirea locului şi rolului instituţiei prefectului în cadrul procesului de reformă a statului şi de modernizare a administraţiei publice. De asemenea, se are în vedere misiunea prefectului, în calitate de reprezentant al Guvernului pe plan local, şi implicit, a instituţiei pe care o conduce, în buna desfăşurare a activităţilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de criză şi de urgenţă.

De asemenea, în vederea armonizării funcţionale şi eficientizării activităţii la nivelul unor structuri ale Aparatului central al M.A.I., de natură să îmbunătăţească performanţele acestora, se propun următoarele:

  • transformarea Direcţiei Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale în direcţie generală, ca urmare a creşterii sarcinilor şi responsabilităţilor ce vor reveni acestei structuri, prin preluarea unor atribuţii de la alte unităţi centrale, respectiv pe domeniul Schengen, precum şi protocol extern şi relaţii consulare;
  • transformarea Direcţiei Schengen în Direcţia Fonduri Nerambursabile, unitate căreia îi vor reveni sarcini în gestionarea integrată a activităţilor de informare, evaluare necesitate, depunere proiecte, creştere eligibilitate, management şi control pentru fondurile nerambursabile la nivelul M.A.I;
  • schimbarea denumirii Direcţiei Secretariat General şi Protocol în Direcţia Secretariat General, ca urmare a transferului activităţilor de protocol extern şi relaţii consulare la altă structură;
  • schimbarea denumirii Direcţiei Generale pentru Monitorizarea, Controlul Operaţional şi Inspecţie Activităţii Serviciilor de Ambulanţă şi UPU/CPU în Direcţia Generală Management Urgenţe Medicale;
  • transformarea Direcţiei pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei în direcţie generală, având în vedere multiplele responsabilităţi ce revin acesteia în dezvoltarea domeniului TIC al M.A.I. într-o viziune sistemică, unitară şi integrată, în modernizarea sistemelor informatice de tip e-administraţie/e-guvernare, creşterea capacităţii de protejare a infrastructurilor TIC, precum şi asigurarea dotării cu echipamente de comunicaţii şi tehnică de calcul la nivelul M.A.I.