Verificări pe litoral din cauza mai multor nerespectări ale obligaţiunilor faţă de turişti şi unităţile de cazare


turistiAsociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a declarat că agenţiile de turism membre ANAT nu sunt răspunzătoare pentru overbooking-urile înregistrate la hotelurile din sudul litoralului românesc şi şi-au respectat obligaţiile faţă de turişti şi unităţile de cazare.

Agenţiile de turism membre ANAT îşi respectă obligaţiile faţă de turiştii care au cumpărat pachete la hotelurile respective, la fel şi faţă de partenerii hotelieri, însă există şi situaţii în care turiştii nu pot fi cazați la unităţile hoteliere deşi au plătit cazarea cu câteva luni înainte, sau nu mai există camere libere.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca, a precizat că va face verificări pentru a verifica mai mulţi operatori economici, dar şi agenţii de turism, și se va stabili dacă vina aparţine agenţiei de turism, pentru că nu a virat banii căte hotel la timp, sau dacă este vina operatorului economic, pentru că a vândut mai multe locuri de cazare decât dispune.