Numirea unui secretar temporar cu drept de semnătură


lcÎn cazurile în care conducerea consiliului judeţean sau primarul nu-şi mai îndeplinesc atribuţiile, fiind arestaţi, suspendaţi sau demisionând, iar postul de secretar este vacant, prefectul, prin ordin, numeşte o persoană prin detaşare, în condiţiile Legii funcţionarilor publici, un secretar de consiliu judeţean sau de primărie  cu drept de semnătură pentru plăţi curente. 

Legea administraţiei locale, modificată de Guvern prin ordonanţă de urgenţă, permite asigurarea temporară a gestionării intereselor comunităţilor locale în situaţiile de “vid de putere”, apărute ca urmare a dizolvării autorităţii deliberative şi imposibilităţii concomitente de exercitare a atribuţiilor de către autoritatea executivă. Persoana desemnată temporar trebuie să îndeplinească condiţiile de studii şi vechime în specialitatea studiilor.
Un mecanism temporar similar este instituit de actul normativ şi în situaţiile în care preşedintele Consiliului Judeţean se află în imposibilitatea exercitării funcţiei, iar funcţia de secretar al judeţului este vacantă. Şi în aceste situaţii, prefectul numeşte, prin ordin, o persoană care să exercite temporar, prin detaşare, atribuţiile de secretar al judeţului, pentru a rezolva problemele curente, până la ocuparea funcţiei publice. Numirea se face potrivit aceloraşi proceduri urmate şi în cazul numirii temporare a secretarului comunei, oraşului, municipiului.

În prezent, Legea administraţiei locale prevede acordarea temporară a dreptului de semnătură pentru probleme curente, dar în special în cazuri de dizolvare a consiliului local.