Operaţionalizarea Registrului electoral


download

Una dintre ultimile noutăţi legislative constă în aprobarea de către Guvern a ordonanţei de urgenţă privind operaţionalizarea Registrului electoral, modificarea Legii nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, publicată în Monitorul Oficial nr. 627/2012, precum şi unele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru Parlamentul European din anul 2014.
Astfel listele electorale permanente se vor întocmi de către primari, pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în Registrul electoral.

“Registrul electoral este definit ca un sistem informatic naţional de înregistrare şi actualizare a datelor de identificare a cetăţenilor români cu drept de vot şi a informaţiilor privind arondarea acestora la secţiile de votare” – potrivit textului ordonanţei.

Registrul secţiilor de votare din ţară include baza de date centralizată privind delimitarea, numerotarea, sediile şi dotarea secţiilor de votare, şi este public.  Toate modificările în ceea ce priveşte stabilirea sediilor pentru secţiile de votare se actualizează anual, până cel mai târziu la data de 1 martie, de către primari, prin dispoziţie, însă după data de 1 martie modificările pot fi efectuate doar cu avizul de conformitate al Autorităţii Electorale Permanente.