Paşapoartele ar putea fi expediate la domiciliul titularului – proiect


PASAPOARTE - REGLEMENTARI
Potrivit noilor prevederi prevăzute în proiectul Hotărârii Guvernului pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, aprobate prin HG nr. 94/2006, paşapoartele vor putea fi ridicate de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa acestor documente, respectiv de la orice reprezentanţă diplomatică a României în străinătate, existând şi posibilitatea de a fi expediate la domiciliul solicitanţilor.

Noul proiect de HG a fost lansat în dezbatere publică de către Ministerul Afacerilor Interne.

Proiectul dat oferă posibilitatea ca, în funcţie de opţiunea solicitanţilor, paşaportul simplu electronic să fie expediat la domiciliul titularului, sau după caz, la cel al persoanei care a formulat cererea, sub condiţia ca aceştia să suporte cheltuielile de expediţie aferente.

Proiectul propune şi eliminarea fotocopiilor de pe documente, acest lucru nemaifiind necesar ca urmare a faptului că originalele acestor acte vor fi scanate în momentul depunerii cererii de către cetăţean.

Un alt element, menit de a facilita emiterea paşaportului simplu electronic în cazul copiilor ce nu au împlinit vârsta de 14 ani, este acceptarea şi a duplicatelor de pe procurile speciale sau declaraţiile privind acordul celuilalt părinte referitor la eliberarea documentului de călătorie pentru minor.